Foreningen

Se foreningens program for arrangementer i menuen “Sidste nyt”

Højbjerg Holme Lokalhistoriske Forening blev dannet, da man slog Højbjerg og Holmes lokalhistoriske arkiver sammen.  Foreningens formål er at udbrede kendskab og interesse for den lokale historie, f.eks. gennem foredrags- og foreningsaftener, samt at støtte indsamlingen til den lokale samling.

Formand: Anny Jensen   tlf. 86274950
Næstformand: Claus Hedemann Jensen   Tlf. 21580583
Kasserer:  Bent Stougaard Nielsen
Sekretær/medlemsansvarlig: Krista Franck
Bestyrelsesmedlemmer:
Bitten Lybek
Eigil Pedersen
Per Schaarup

Det koster 150 kr. om året at være medlem.
Medlemskabet gælder for en person, men man har så lov til at tage en ledsager med til de forskellige arrangementer.
Desuden får man et årsskrift.

Foreningens vedtægter: Klik her

Vil du være medlem? Klik her

Foreningens arrangementer

Der er som regel 6 – 8 arrangementer om året. Dels er der forskellige foredrag om lokalhistoriske emner – oftest i Frederikskirkens sognegård eller i Holme Sognegård. Dels er der vandringer i området oftest med guide. Det kan være skovens folk eller nogen , som har en stor viden om et emne, et boligkvarter m.m.
Man arrangerer også besøg på skoler, institutioner og firmaer/fabrikker.
Til næsten alle arrangementer tilbydes der kaffe og kage. Et populær indslag, som giver mulighed for hygge og en god snak.